Hasznos információk
Tudj meg mindent, ami fontos lehet az ékszerekkel kapcsolatban.
925
Kizárólag „sterling” 925 ezrelékes, legnagyobb tisztaságú mexikói ezüstből készített ékszereket forgalmazunk. 925 ezüst, hétköznapi nevén sterling ezüst: tudod, mit jelent? A 925-ös ezüst 92,5 %-ban tartalmaz ezüstöt, 7, 5 %-ban ötvözetet, általában rezet. Hazánkban csak fémjellel ellátott ékszerek kerülhetnek forgalomba.
KÖVEINK
Szereted a köves ékszereket?
Vajon mik ezek a kövek? Rövid válaszként annyit mondhatunk, hogy drágakövek.
Évszázadokkal ezelőtt a díszítésre alkalmas köveket drágakő és féldrágakő kategóriákban osztályozták. A drágakövek közé mindössze négy kő tartozott: a gyémánt, a rubint, a smaragd és a zafír. Azért lettek ezek a kövek a drágakövek, mert áttetszők és kemények, valamint az előfordulásuk meglehetősen ritka volt.
Számos olyan korábban féldrágakőnek nevezett kő van, ami ritkább és ezért értékesebb, mint azok a kövek, amelyeket évszázadokkal ezelőtt soroltak be a drágakövek közé. És tudod, mi tesz egy kődarabot drágakővé? Az, hogy egyszer valakinek megtetszett, lecsiszolta és ékszert vagy dísztárgyat készített belőle.
VIRÁGOS ÉKSZEREK
Szereted a virágokat? Viseld magadon a tavaszt!
Az egyedi, különleges virágos ékszereket Magyarországon csak nálunk találod meg.
Nincs két egyforma darab.
Taxcoban, egy ott élő család termeszti a mini virágokat és készíti ezeket a szép darabokat.
Apró, szárított virágokat (vagy különálló szirmokból komponált virágokat) helyeznek egy csipesz segítségével a formába, majd leöntik gyantával, ezüst keretbe foglalják.
Különböző típusú, formájú és méretű virágos ékszereket készítenek.
Szürke időben különösen jólesik színes virágokat viselni.
NEM TUDOD A GYŰRŰMÉRETEDET?
Gyűrűválasztásnál nagyon fontos a gyűrű méretének pontos meghatározása, ehhez igyekszünk segítséget nyújtani.
Ennek legegyszerűbb és legmegbízhatóbb formája, hogy felkeresel egy ékszerüzletet, ahol gyűrűmérővel pontosan megmondják, milyen méretű az ujjad.
Korlátozott számban beszerezhető nálunk az úgynevezett "multisizer" gyűrűmérő, amely használatához pontos leírást adunk.
Saját gyűrű mérése
Amennyiben az előző lehetőségek egyikével sem tudsz élni, a saját gyűrű mérése a megoldás.
Fontos, hogy a gyűrű kerek legyen, és ne legyen eldeformálódva.
Nem sűrűn fordul elő háztartásokban tolómérő, de ha mégis lenne, a belső átmérő lemérése ezzel az eszközzel a legpontosabb. Persze vonalzóval is lehet mérni, de ebben az esetben a hibázási lehetőség gyakoribb.
GYŰRŰMÉRET TÁBLÁZAT
EURÓPAI MÉRET – BELSŐ ÁTMÉRŐ (mm)
47 15,0 mm
48 15,3 mm
49 15,6 mm
50 15,9 mm
51 16,2 mm
52 16,6 mm
53 16,9 mm
54 17,2 mm
55 17,5 mm
56 17,8 mm
57 18,1 mm
58 18,5 mm
59 18,8 mm
60 19,1 mm
61 19,4 mm
62 19,7 mm
63 20,0 mm
64 20,4 mm
65 20,7 mm
66 21,0 mm
67 21,3 mm
68 21,6 mm
69 22,0 mm
70 22,3 mm
71 22,6 mm
72 23,0 mm
73 23,4 mm
74 23,8 mm
NYAKLÁNC MÉRET
Ha kételyeid vannak, hogy milyen hosszúságú nyakláncra van szükséged, ez a kép segít.
mexicoezust by deladesign © 2021
Általános szerződési feltételek 1. Bevezetés Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) tartalmazza a mexicoezust.hu weboldalon (a továbbiakban: honlap) elérhető szolgáltatást igénybe vevő (továbbiakban: Felhasználó) általi használatának feltételeit. A honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet ezen ÁSZF nem tartalmaz, a honlapon elérhető tájékoztatások nyújtják. A Felhasználó a honlap használatával tudomásul veszi és elfogadja a jelen ÁSZF-ben foglaltakat. 2. A Szolgáltató Név: Azték Ezüst Kft. Székhely: Budapest, 1132 Visegrádi u. 14. Levelezési cím: Budapest, 1132 Visegrádi u. 14. Képviselő neve: Dénes Judit Cégjegyzékszám: 01 09 708359 Bejegyző Bíróság neve: Fővárosi Törvényszék Cégbíróság: Budapest, 1051 Nádor u. 28 Adószám: 12887497-2-41 Számlavezető pénzintézet: Kereskedelmi és Hitelbank Számlaszám: 10405004-50526557-77701005 IBAN számlaszám: HU60 10405004-50526557-77701005 E-mail cím: hola@mexicoezust.hu Telefonszám: +36 30 318 6969 NEHITI engedély szám: PR4630 3. A honlapon folytatott tevékenység A mexicoezust.hu honlapon az Azték Ezüst Kft ezüstből készült ékszerek kiskereskedelmi forgalmazását végzi. Kiskereskedelmi forgalmazás: közvetlenül a fogyasztónak történő eladás. Magyarországon a nemesfémes tevékenységek engedélyezését, a szolgáltatók nyilvántartását és ellenőrzését, valamint a kereskedelmi forgalomba kerülő nemesfémtárgyak vizsgálatát, hitelesítését továbbá a nemesfémtartalom tanúsítását az MKEH Nemesfémvizsgáló és Hitelesítő hatóság (NEHITI) végzi. 2 Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal Nemesfémvizsgáló és Hitelesítő Hatóság 1089 Budapest, Bláthy Ottó utca 3.-5. Telefon: +36-1-333-0147 Fax: +36-1-210-2171 E-mail: nehiti@mkeh.gov.hu Az Azték Ezüst Kft. NEHITI engedélyszáma: PR4630 4. Felhasználási feltételek • Felelősség A Felhasználó a honlapot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően. A Szolgáltató kizár minden felelősséget a honlap használói által tanúsított magatartásért és a Felhasználó teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért. A Felhasználó köteles gondoskodni arról, hogy a honlap használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat sem közvetlenül, sem közvetett módon ne sértse. A Felhasználók által a honlap használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat (például hozzászólás) a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni és ezekért felelősséget nem vállal. • Szerzői jogok A honlap teljes egésze (szövegek, képek, grafikai elemek stb.) szerzői jogvédelem alá esik, így kereskedelmi célokra másolni, módosítani, terjeszteni tilos! 5. A honlapon történő vásárlás • Megrendelés folyamata A honlap termékbemutatási, és online megrendelési lehetőséget biztosít a Felhasználók számára. A honlapon a Felhasználó menüpontok segítségével böngészhet. A termékek kategória-rendszerbe sorolva találhatók meg. Összes kategóriában nézegetheti webáruházunk aktuális termékkészletét. Akciós termékek kategóriában az áruházban kapható összes akciós termék megtalálható. Ékszer kategória nevére kattintva a benne szereplő termékek listája látható. A termék listáról a részletes termék oldal a termék nevére klikkelve érhető el, itt tájékozódhat a megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről, áráról. 3 A választott termék a Kosár gomb segítségével helyezhető a kosárba, amelyben a szükséges darabszám beállítható. A Felhasználó a kosár tartalmát a Kosár menüpont segítségével ellenőrizheti. Itt módosíthatja azt, hogy a kosárba tett termékből milyen mennyiséget kíván rendelni, amennyiben az adott termékből több van készleten, illetve törölheti az adott tételt az oldalon megjelenő X jelzés klikkelésével. Ha olyan mennyiséget állít be az adott termékből, ami nincs készleten, úgy a megrendelést nem tudja folytatni. A megrendelés következő lépéseként az elérhetőségeit kell megadni. Ezt követően a Felhasználónak ki kell választania a számára megfelelő szállítási és fizetési módot. A Felhasználó egy összefoglaló oldal segítségével ellenőrizheti minden korábban megadott adatát, és a megrendelni kívánt termékeket, azok mennyiségét. Adatbeviteli hibák esetén a szerkesztés feliratra kattintva javíthat a megadott adatokon. Ha mindent megfelelőnek talál, akkor a Megrendelés elküldése gomb segítségével véglegesítheti rendelését. Erről a honlapon, illetve e-mailben kap megerősítést. Amennyiben a megrendelés rögzítése után (pl.: a visszaigazoló e-mailben) észlel hibás adatot azt haladéktalanul, de legfeljebb 24 órán belül köteles jelezni a Szolgáltató felé. Oldalunkon lehetőség van regisztráció nélküli vásárlásra. • Ajánlati kötöttség, visszaigazolás A Szolgáltató a Felhasználót 48 órán belül tájékoztatja a megrendelés elfogadásáról visszaigazolás formájában. Ha a Felhasználó nem kapja ezt meg 48 órán belül, úgy a Felhasználó mentesül ajánlati kötöttsége alól, a megrendelt termékeket nem köteles átvenni. A visszaigazoló e-mail tartalmazza a vásárlás során megadott adatokat, a rendelési adatokat, a megrendelt termék/termékek nevét, árát, a választott fizetési és szállítási módokat, a rendelés sorszámát, valamint ezen felül a Felhasználó rendeléssel kapcsolatos megjegyzéseit. • A szerződés létrejötte A szerződés megkötésére magyar nyelven van lehetőség. A megrendelés leadása elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak megfelelően irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit. A Szolgáltató az automata visszaigazoló e-mailen felül küld a Felhasználó részére egy második e-mailt (külön elfogadó e-mail) 48 órán belül, amellyel a Felhasználó ajánlatát elfogadja, és így a szerződés az ajánlat Szolgáltató általi elfogadásáról szóló külön e-mail megérkezésekor jön létre és nem a megrendelés automatikus visszaigazolásáról szóló e-mail megérkezésével. • A szerződés iktatása A honlapon keresztül kötött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, a Szolgáltató azt nem iktatja, utólagosan nem hozzáférhető. 4 • Számla A Szolgáltató papíralapú számlát állít ki. A számlát az áruval együtt a csomagban vagy e-mailben bocsátja a Felhasználó rendelkezésére. Ha a Felhasználó egyes tételekről külön számlát szeretne kérni, akkor külön célszerű azokat megrendelnie, vagy a megjegyzésben kell külön feltüntetnie. 6. Fizetés • Előre utalás A banki átutalások ma már 2-3 óra alatt megérkeznek. Hogyan működik? A rendelési folyamatban, a fizetési lehetőségeknél Felhasználó kiválaszthatja a Banki utalás lehetőséget. A rendelés véglegesítése után emailben visszaigazoljuk a vásárlást (ékszer ára, szállítási költség). Ennek alapján Felhasználó átutalja a rendelés végösszegét, a rendelésszámra való hivatkozással. A megrendelt árut az átutalás bankszámlánkon történt jóváírása után továbbítjuk. Banki utalás adatai: Jogosult: Azték Ezüst Kft Számlaszám KH Bank: 10405004-50526557-77701005 Megjegyzés rovat: az emailben megkapott rendelésszám A megrendelés véglegesítése után 3 naptári nap van arra, hogy Felhasználó átutalja a vételárat. Ha 3 napon belül nem érkezik meg a vételár a bankszámlánkra, akkor a rendelés törlésre kerül, amiről emailben kap értesítést. • Utánvét Amennyiben a megrendelt termék/termékek szállítása utánvéttel történik, akkor az utánvét költsége a szállítási díjon felül fizetendő, és az a Felhasználót terheli. A csomag átvételekor kell mindhárom költséget kiegyenlíteni. Amennyiben az utánvéttel rendelt termék/termékek nem kerülnek átvételre, úgy a továbbiakban a Szolgáltató csak előre utalással vagy bankkártyával történő kiegyenlítéssel köteles rendelést felvenni a Felhasználótól. Egyre gyakoribb, hogy a futárnál bankkártyás fizetésre is van lehetőség, de nem általános. • Készpénzzel a helyszínen Készpénzzel a helyszínen kizárólag személyes átvételnél van lehetőség. Személyes átvételi pont: Budapest, 1085 Baross u. 4. Mexico Ezüstékszer kereskedés Bankkártyás fizetés Az alábbi bankkártyákkal lehet fizetni: VISA, MasterCard, AMERICAN EXPRESS, Maestro 5 7. Szállítás, átvételi lehetőségek Webáruházunkban megrendelt termékekhez az alábbi szállítási módokat kínáljuk: Ha a megrendelés végösszege eléri vagy meghaladja a 15 000 Ft-t, ebben az esetben a feladó állja a szállítás költségét. A 15 000 Ft alatti megrendelések esetén az alábbi átvételi és fizetési lehetőségek közül lehet választani: Átvételi lehetőség Személyes átvétel: (előre fizetés) készpénz vagy bankkártya Ingyenes GLS házhozszállítás: (előre fizetés) átutalás, bankkártya 1 450 Ft GLS CsomagPont: átutalás, bankkártya 1 350 Ft Utánvét* 600 Ft A szállítási költség a szállítási mód kiválasztását követően, a megrendelés lezárásakor automatikusan hozzáadódik, az utánvét költsége a számlán külön tételként szerepel. GLS CsomagPontra* való szállítást és Utánvét* opciót csak külön kérésre biztosítjuk. • Személyes átvétel Webáruházunkban leadott megrendelés átvehető személyesen az alábbi címen található üzletünkben, ahol készpénzzel és bankkártyával is kiegyenlíthető: 1085 Budapest, Baross utca 4. Nyitva tartás: H-P 12:00 - 19:00 Személyes átvétel esetén szállítási költség nincs. • Házhozszállítás GLS futárszolgálattal Ha a megrendelést munkanapokon legkésőbb 11:00 óráig megkapjuk, a GLS futárszolgálat munkatársai akár már másnap is kiszállítják. A szállítás munkanapokon 8 és 17 óra között történik, ezért kérjük, hogy olyan szállítási címet adjon meg, ahol az adott időintervallumban az átvétel biztosított. A készleten levő termékeket 1-3 munkanapos határidővel szállítja GLS Csomagküldő szolgálat. Munkaszüneti és Ünnepnapokon nincs szállítás. A csomag feladásáról e-mailben vagy sms-ben tájékoztatást adunk, amely tartalmazza a csomag azonosítószámát, szállítási költséget és utánvét esetén annak összegét, valamint az ügyfélszolgálat telefonszámát. Futárszolgálat elérhetősége: https://gls-group.eu/HU/hu/kontakt/elerhetoseg.html Csomag nyomonkövetése: https://gls-group.eu/HU/hu/csomagkovetes 6 A futárszolgálat a kiszállítás napjának reggelén sms értesítést, melyben szerepel a futár közvetlen telefonszáma, a várható érkezés ideje 3 órás időintervallumra. A futárszolgálat 2 alkalommal kísérli meg a kézbesítést, ezután a csomag visszaküldésre kerül és a megrendelést töröljük. • GLS CsomagPontra való küldés: GLS CsomagPontot is választása esetén 5 munkanap áll rendelkezésre a csomag átvételére. Az utánvét lehetősége az átvételi pontokon megoldott, számos üzletben akár bankkártyával is lehet fizetni. A CsomagPontra való szállítást e-mailben jelezni kell!! • Áru átvétele A termék átvételekor a Felhasználó köteles megvizsgálni, hogy a termék sérülésmentes-e. Amennyiben sérülést tapasztal a csomagoláson, a terméken, a Felhasználó kérheti a futártól jegyzőkönyv felvételét és a sérülés dokumentálását fotóval. Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét, illetve cseréjét a Szolgáltató díjmentesen biztosítja. A futártól való átvétellel, illetve az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a termék mennyiségi és minőségi átvétele megtörténik, ami azt jelenti, hogy az átvételt követően a Felhasználó kizárólag elállási jogával élhet, ezért a kiszállítást végző személy távozása után a Szolgáltatónak utólag mennyiségi és minőségi reklamációt nem áll módjában elfogadni. Az átvételt követően észlelt sérülésért a Szolgáltató felelősséget nem vállal! A Szolgáltató - eltérő megállapodásának hiányában - a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de legkésőbb harminc napon belül köteles a Fogyasztó rendelkezésére bocsátani (kiszállítani) a terméket. A Szolgáltató késedelme esetén a Fogyasztó jogosult póthatáridőt tűzni. Ha a Szolgáltató a póthatáridőn belül nem teljesít, a Fogyasztó jogosult a szerződéstől elállni. A Fogyasztó póthatáridő tűzése nélkül akkor jogosult a szerződéstől elállni, ha a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta vagy a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben - és nem máskor - kellett volna teljesíteni. • Késleltetett szállítás Amennyiben a Felhasználó a megrendelt árut egy, a normál szállítási időnél későbbi időpontban szeretné kézhez kapni, azt jelezheti a megjegyzések mezőben szöveges üzenettel. Ha a kért késleltetés ideje meghaladja az 5 munkanapot, úgy a Szolgáltató csak előre utalással vagy bankkártyával történő kiegyenlítéssel köteles rendelést felvenni a Felhasználótól. 8. Elállási jog • Elállási jog gyakorlásának menete Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban Fogyasztó). 7 A Fogyasztónak joga van a termék (több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott termék) a Fogyasztó általi vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni. A Fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék postára adásának időpontja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát. Ebben az esetben a megrendelt termék nem kerül átadásra a kézbesítést végző cégnek, az esetlegesen a Fogyasztó által előre megfizetett összeg visszatérítésre kerül. Amennyiben a kiszállítás folyamata már megkezdődött, a Fogyasztó már csak a megrendelt termék átvételét követően gyakorolhatja elállási jogát. Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 2. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. A Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére. Fogyasztónak kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Fogyasztót terheli! A termék visszaérkezését követő tizennégy napon belül a Fogyasztó által megadott bankszámlaszámra visszatéríti Szolgáltató a termék vételárát, a szállítási költséggel együtt. A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát az 5. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta. Mindkét esetben a Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését. Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mailen keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma. A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató 1. pontban feltüntetett címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha a Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket. A termék a Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli. A Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli. Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe. 8 A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli. A Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. • A Fogyasztót mely esetekben nem illeti meg az elállási jog Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Szolgáltató a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti. Olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac Szolgáltató által nem befolyásolható, a 14 napos elállási határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ. Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Felhasználó személyére szabtak. Olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza. Olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a Szolgáltató a Fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a Felhasználót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából. A nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a Szolgáltató a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti elállási jogát. 9. Szavatosság • Kellékszavatosság A Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezéseinek megfelelően. Fogyasztói szerződés esetén a Fogyasztónak minősülő Felhasználó az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Felhasználó érvényesíteni már nem tudja. Nem a Fogyasztóval kötött szerződés esetén a Felhasználó az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit. A Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Felhasználó nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását. 9 Választott kellékszavatossági jogáról a Felhasználó egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot. A Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő (2) hónapon belül közölni. A Felhasználó közvetlenül a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. A teljesítést (vagyis a kiszállítást, átvételt követő) követő hat hónapon belül felismert hiba esetén vélelmezni kell, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem a hiba jellegével, vagy a termék természetével összeegyeztethetetlen. A Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Felhasználó részére történő átadást követően keletkezett. Ennek alapján a Szolgáltató nem köteles a Felhasználó kifogásának helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a hiba oka, a termék nem rendeltetésszerű használatának következménye. A teljesítést követő hat hónap elteltével azonban a bizonyítási teher megfordul, vagyis vita esetén a Felhasználónak kell bizonyítania, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt. • Termékszavatosság Termékszavatosság kizárólag ingó dolog (termék) hibája esetén merülhet fel. Ez esetben a Fogyasztónak minősülő a Felhasználó – választása szerint – az 7.1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényként a Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét a Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két (2) éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Felhasználó a termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Felhasználónak kell bizonyítania. A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy: - a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy - a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy - a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Felhasználó a gyártóval szemben érvényesítheti. 10 • Jótállás-Garancia Minden termékünkre 30 napos visszavásárlási garanciát vállalunk. Ha a megrendelt ékszert minőségi hibán kívül bármilyen oknál fogva a Fogyasztó nem találja megfelelőnek, az eredeti számlával együtt visszaküldheti a Szolgáltatónak. Ilyenkor a visszavásárlással kapcsolatban felmerülő csomagolási- és szállítási költségeket a Fogyasztónak kell állnia. Ha az átvett árucikk hibásan érkezett, vagy a szállítás során megsérült, akkor a Fogyasztó köteles jelezni az átadó harmadik félnek (pl. futárszolgálat) és jegyzőkönyvet felvetetni az esetről, valamint a Szolgáltató felé is írásban vagy telefonon. Ebben az esetben a visszaküldés költségét a Szolgáltató utólag megtéríti a Fogyasztónak. Ha a megrendelt ékszer gyártási hibára visszavezethető okok miatt a kézhezvételtől számított 6 hónapon belül, ill. 10.000 Ft feletti vételár esetén 1 éven belül meghibásodik, akkor a Szolgáltató köteles megjavíttatani a terméket. A Szolgáltató jegyzőkönyvet vesz fel, melynek egy példányát eljuttatja a Fogyasztóhoz, majd a termék esetleges hiányosságait és sérüléseit minden esetben köteles megvizsgálni. Amennyiben a javítás nem lehetséges, úgy a terméket köteles kicserélni egy, az eredetivel teljesen megegyező új termékre. Ha nem áll módjában cserélni, akkor az ékszer vételárát köteles a Fogyasztónak megtéríteni. A garanciális visszajuttatás költségeit minden esetben a Fogyasztónak kell állni. Természetesen, ha a visszajuttatást követően kiderül, hogy anyaghibáról, vagy a garanciális feltételek alá eső problémáról van szó, akkor a Szolgáltató utólag megtéríti a szállítás költségét. A Szolgáltató a visszaküldött, számlán szereplő áru értékének visszafizetését banki átutalással rendezi legkésőbb 8 munkanapon belül. Amennyiben a Fogyasztó több terméket rendelt egyszerre, az elállási jogot részben, egy darab termékre is gyakorolhatja. A garancia nem vonatkozik az ékszer nem rendeltetésszerű használatából eredő hibákra (pl. karcolások, deformálódás, törés, szakadás, kőkiesés). Továbbá elveszíti a garanciáját az az ékszer, melyen a kézhezvételhez képest bármilyen átalakítást, változtatást (méret igazítás, kőcsere, javítás stb.) hajt végre a Fogyasztó, vagy végeztet harmadik fél által (pl. ötvös).. A garancia érvényesítéséhez a Fogyasztó köteles eljuttatni a Szolgáltató részére az eredeti számlát . A Szolgáltató részére utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni, bontatlanul visszaküldésre kerül a Fogyasztó részére. Garanciális ügyintézés esetén a Fogyasztó köteles ajánlott küldeményként visszaküldeni a vásárolt ékszert a Szolgáltató címére: Budapest, 1085 Baross u. 4. A Szolgáltató garanciális kérdésekben a 151/2003. (IX. 22.) korm. rendeletnek megfelelően jár el. A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Ugyanazon hiba miatt a Felhasználó kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a Felhasználó a jótállásból fakadó jogok az 11 • Szavatossági, jótállási igények érvényesítése A szavatossági igényeit a Felhasználó az alábbi elérhetőségeken érvényesítheti: Név: Azték Ezüst Kft Levelezési cím: Budapest, Visegrádi utca 14. 1132 Telefonszám: +36 30 318 6969 E-mail cím: hola@mexicoezust.hu A Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan vagy ha a Felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt - vesz fel. A Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt (üzlethelyiségben) szóbeli panasz esetén helyben a Felhasználónak átadni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni. A Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Felhasználónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát. Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el. A telefonon, vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt a Szolgáltató egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését. A Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 25 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti. A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Felhasználót. • Egyéb jogérvényesítési lehetőségek Amennyiben a Szolgáltató és a Felhasználó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Felhasználó számára: Panasztétel a lakóhely szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatóságnál: Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: http://jarasinfo.gov.hu/ Békéltető testület eljárásának kezdeményezése:( Budapesti Békéltető Testület Budapest 1016 Krisztina krt 99. III em.310 E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu Telefon: 06 1 488 2131, levelezési cím: 1253 Budapest, PF.:10 Bírósági eljárás kezdeményezése 12 • Online vitarendezési platform Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók regisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben. Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét. A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet. Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU” 9. Egyéb • ÁSZF, árak módosítása A Szolgáltató jelen ÁSZF-et, a honlapon forgalmazott termékek árait és egyéb feltüntetett árakat nem visszamenőleges hatállyal bármikor módosíthatja, a módosítás a honlapon történő közzétételt követően lép életbe, és csak az életbe lépést követő tranzakciókra érvényes. • Technikai korlátok A honlapon történő vásárlás feltételezi a Felhasználó részéről az Internet lehetőségeinek és korlátjainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra. A Szolgáltatót nem terheli felelősség, ha bármilyen működési hiba észlelhető az internetes hálózatban, ami megakadályozza a honlap működését és a vásárlást. • Adatvédelem A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon: www.mexicoezust.hu Budapest, 2020. november